PT Anugerah Cipta Edukasi

Risk Management In Procurement

Deskripsi

Di Indonesia merupakan negara yang berkembang dimana banyak sekali proyek yang sedang dikerjakan. Dalam pengerjaan proyek terdapat aktivitas-aktivitas di dalamnya, di antaranya ada procurement project, yaitu dimana aktivitasnya meliputi aktivitas planning, procurement, resources mobilization, & project monitoring, yang akan menentukan keberhasilan implementasi suatu proyek. Namun, dalam pengerjaan suatu proyek juga harus memerhatikan risiko-risiko yang kemungkinan terjadi. Tidak diantisipasinya risiko akan berakibat fatal pada keberhasilan proyek. Untuk itu, training ini akan membahas bagaimana project procurement serta risiko-risiko yang ada di dalamnya.

Pelatihan ini mengeksplorasi proses perencanaan pengadaan, metode dan tahapan, administrasi kontrak, dan lingkungan eksternal dari proses manajemen pengadaan. Pelatihan ini juga membahas manajemen risiko yang diterapkan untuk kedua proyek dan manajemen pengadaan proses.

Tujuan

Materi

  • Understanding Risk in Procurement
    • Introduction
    • Risk and risk management in procurement: basic definitions
      • The concept of risk
      • Basic functions of risk management
    • Risk management models and practices
    • A typology of risks in procurement
      • Major procurement risks
      • The actor arena
    • Procurement and risk management overview
    • Define procurement management
    • Define risk management
    • Procurement Planning Process
    • Evaluate the process for developing a request for proposal (RFP)
    • Identify types of contracts for various situations
    • Describe the roles and responsibilities of contract administration, procurement agent, and project manager
    • Contracting process
    • Identify vendor solicitation and selection criteria
    • Describe the contract negotiation process
    • Explain the roles of risk management in the contracting process
    • Contract administration process
    • Describe contract administration policies and procedures
    • List the tools for contract administration process
    • External influences on the procurement management process
  • Synthesizing empirical evidence
    • A short description per case
    • Looking at specific dimensions to characterize the cases
      • Sectoral and geographical breakdown
      • The time dimension
      • Procurement budget
      • Actors involved
      • The type of procurement
      • The tender and implementation procedure
  • Case Study

Metode

  • Pre-test
  • Presentation
  • Discussion
  • Case Study
  • Post-test

Fasilitas Training

  • Training Amenities
  • Training Kit (Tas, Hand out, Flashdisk, Block note, Pulpen, dll)
  • Certificate
  • Souvenir
  • 2x Coffee Break, 1x Lunch
Running minimal dengan 5 peserta yang mendaftar.

Bagikan Post:

Form Registrasi

Hubungi kami untuk informasi lebih cepat +6282 3246-8555.